تنکنولوژی های نوین جنگ و جنگ افزار

تنکنولوژی های نوین جنگ و جنگ افزار

تنکنولوژی های نوین جنگ و جنگ افزار

تنکنولوژی های نوین جنگ و جنگ افزار

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است


بالگرد شناسایی مسلح RAH-66 کمانچی

 

 



در  اوائل دهه 1980 ارتش امریکا دارای تعداد زیادی بالگرد قدیمی بود. بالگردهای  که ویتنام به یادگار مانده بود. بالگردهای کبرا، هیویی، او اچ 6 و او اچ 58. در مرحله نسخه ارتش امریکا برنامه ای با نام LHX را اعلام کرد که شامل یک بالگرد چند منظوره برای جایگرین تمامی بالگردهای بود که در بالا به ان اشاره شده بود. با وجود این ، برنامه LHX  در سال 1988 تغییر ماهیت داد

واقعیت این بود که در ان زمان ارتش آمریکا در حال دریافت بالگرد اپاچی برای جایگزینی بالگرد کبرا  و دریافت بلک هاوک برای جایگزینی هیویی بود  از این رو نیاز به بالگردی برای جایگزین دو بالگرد شناسایی او اچ 6 و او اچ 58 بود . از این رو در سال 1988 برنامه جدید RFP با شرکت بوئینک، سیکورسکی و مکدانل داگلاس هر کدام طرح های را به نیروی زمینی امریکا پیشنهاد دادند  و در نهایت نیروی زمینی  یک طرح مشترکی بین سیکورسکی و بوئینگ را بنام پروژه LH را  در سال 1991 پذیرفت.

در پایان همان سال برنامه بالگرد جدید RAH-66 کمانچی نامیده شد

ساخت نخستین نمونه در سال 1993 اغاز شد و اولین پرواز بالگرد جدید که دارای فناوری پنهانکار بود در 4 جولای سال 1996 به پرواز در امد..

230558-Berserker

کمانچی یک بالگرد تهاجمی در کلاس کبرا ویا آپاچی نیست یک بالگرد شناسایی مسلح است. وظیفه این بالگرد این بود که  اهداف را شناسایی کند و گذارش ان را به بالگردهای تهاجمی، و یا جنگنده های  موجود در منطقه و حتی توپخانه بدهد ولی چون مسلح بود خودش نیز میتوانست در صورت لوزم به انها درگیر شود.

نیروی زمینی امریکا معتقد بود به دلیل اینکه این بالگرد دارای نقش شناسایی است و بیشتر از دیگر بالگردها در خطوط دشمن نفوذ میکند باید سطح مطقعی کمی داشته باشد  تا کشف ان توسط رادار سخت باشد. در واقع با ورود سامانه های پدافندی  جدید در شوروی از جمله تور ام1 و تانگوستا در دهه 1980 این تفکر به وجود امد که بالگردهای معمولی به سرعت قربانی این سامانه ها خواهد شدو از این رو بالگرد جدید باید تا جای که میتواند پنهانکار باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۸ ، ۱۲:۵۲
محسن حسینی